Beslut om publik till matcher säsongen 2020/21

VSIBF beslutar att tillåta max 50 personer i publiken.
Västsvenska innebandyförbundets tävlingskommitté beslutat att tillåta publik med max antal av 50 personer, hit räknas inte utövare och funktionärer, det är dock upp till varje arrangör att bestämma om de vill ha publik eller inte då det är arrangören som är ansvarig för att säkerhetskraven följs.
Polisen utfärdar inga tillstånd om att få ta in publik på max 50 personer, utan bevis om anmälan gäller matcherna utifrån ordning och säkerhet, där ett av villkoren är att man inte får ha mer än 50 personer på en offentlig tillställning och att trängsel inte uppstår.
Polismyndigheten utfärdar bevis om anmälan till större idrottsevenemang samt till de högre serierna där ordningsstörningar kan uppstå, inte till seriematcher för t ex barn & ungdomar och de lägre serierna.
Dock vill vi informera om att det fortfarande är offentliga tillställningar om ni släpper in allmänheten och därmed gäller 50-personers gränsen och där är det ni som ansvarig arrangör som har ansvaret för att detta följs.
Västsvenska Innebandyförbundets Tävlingskommitté.
FBC Partille En stark rekommendation från föreningen.
DET LAGET/LEDARNA SOM HAR HEMMAMATCH BLIR ANSVARIG ARRANGÖR, SE TILL ATT DETTA FÖLJS.
OBSERVERA! Det är upp till laget att ha funktionärer på plats. Alltså 2 personer vid sekretariatet och 2 personer som trivselvärdar.
Tillsammans kommer vi ordna upp detta. Kom igen nu FBC PARTILLE nu hjälps vi åt.
Skicka gärna detta till motståndarna innan match.
- Max 25 personer/publik från motståndarlaget och max 25 personer/publik från hemmalaget. Eller 1 förälder/barn.
- Lagen (spelarna och max 5 lagledare) släpps in i hallen till sina omklädningsrum 30 minuter före sin matchstart. Innan dess måste lagen tyvärr stanna på utsidan.
- Alla skall tvätta sina händer med handsprit när man anländer till hallen – finns vid entrén.
- Lagen får nyttja ett omklädningsrum fram tills de släpps in i hallen, efter att tidigare lag lämnat och extra städning genomförts.
- Lagen får inte återkomma till sitt omklädningsrum efter att matchen startat. Medtag därför allting från omklädningsrummet och kolla att det lämnas tomt och i gott skick.
- Inga sidbyten tillåts.
- Så fort matchen är färdigspelad och gemensam avtackning skett, skall laget lämna sitt avbytarbås och hallen snarast möjligt. Inget eftersnack kan ske i hallen och ej heller dusch efter match.
- Entrévärdarna visa vägen ut för de båda lagen återigen undvik trängsel.
- Desinficering av bänkar mm sker innan de nya lagen kan nyttja avbytarbåsen.
- De nya lagen till nästa match släpps in av sekretariatet när hallen är tom från föregående lag.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
INFORMATIONEN UNDER GÄLLER FÖR TRIVSELVÄRDARNA OCH SEKRETARIATET.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Info till trivselvärdarna och sekretariatet.
- Max 25 personer/publik från motståndarlaget och max 25 från hemmalaget/publik. Eller 1 förälder/barn.
- Trivselvärdar/Hallvärdarna räknar och säkerställer att inte fler släpps in och låser dörren vid matchstart.
- Alla skall tvätta sina händer med handsprit när man anländer till hallen – finns vid entrén.
- Trivselvärdar/Hallvärdarna säkerställer att detta görs.
- Lagen får nyttja ett omklädningsrum fram tills de släpps in i spelplanen, efter att tidigare lag lämnat och extra städning genomförts.
- Trivselvärdar/Hallvärdarna släpper in lagen och hämtar lagen ifrån omklädningsrummet.
- Så fort matchen är färdigspelad och gemensam avtackning skett, skall laget lämna sitt avbytarbås och hallen snarast möjligt.
- Sekretariat personalen visar vägen ut för de båda lagen samt publiken.
· Som exempel;
o i Quisthallen kan man släppa ut folk längst ner genom utrymningsdörrarna mot fotbolls planen. (Dessa dörrar kommer att av larmas)
o i Partillebo kan man släppa ut folk via dörren närmast Säveån, dörr 68B. Sunt förnuft gäller.
- Sekretariat personalen desinficerar bänkar mm innan de nya lagen kan nyttja avbytarbåsen.
Blå trivselvärdsvästar finns i alla hallar, ska finnas i kiosken.
Förslagsvis minst 2st Hallvärdar.
OBSERVERA rättelse från tidigare e-mail som gick från MyClub 2020-09-30 ut till lagledarna:
NI kommer inte att behöva desinficera omklädningsrummen.
Cristian Ljung.