Wizards Professional Summer School 2017

Sommarskola

Nu öppnar vi upp anmälan till klubbens helt egna sommarskola, Wizards Professional Summer School (WPSS) 2017. Det är nu den elfte upplagan vi anordnar av WPSS. Skolan äger rum vecka 33 vilket är veckan innan skolan drar igång sin verksamhet och det är tisdag - fredag dagtid med ungefärliga tider om 08.00 - 16.30. Nytt för året är att vi kommer att befinna oss i Partille Arena A- och B-hall samt konferenslokalerna. Fokus är på spel, taktik, teknik, teori och en massa glädje. Perfekt start på säsongen för en trollkarl som du.


ÅLDRAR OCH TIDER

WPSS kommer att genomföras under vecka 33, tisdag till fredag kl. 8.00–17.00 (15-18:e augusti). Skolan kommer att vara tillgänglig för ungdomar födda 2002-2010. Deltagarna delas in i grupper utifrån sin ålder och viss mån färdighetsnivå. Den yngsta gruppen kommer troligen att sluta sina dagar kl. 15.00. Maximalt antal deltagare är 22 personer per grupp, visst avsteg kan göra beroende på fördelning av målvakt/utespelare.


INNEHÅLL OCH PRISER

WPSS är ett dagläger och inga övernattningar görs i WPSS regi. Dock kan vi vara behjälplig om någon vill ha logi. Anmälningsavgiften skall vara betald 26 maj. Det är först till kvarn och antalet platser är begränsat och det brukar vara högt tryck på anmälan.

Avgiften är samma för alla deltagarna och är på 1 400 kr och i denna ingår allt nedan:

  • Träna på storplan.
  • Spela småmålsturneringar.
  • Träna teknik och få med sig ett Wizards Diplom hem.
  • Få god lunch och mellanmål att äta
  • Träffa massor av gamla och nya innebandykompisar
  • Få chansen att vara med i Wiz-TV, föreningens nya klubb-TV
  • Få en cool t-shirt att använda under Summer School
  • Lära sig nya tricks och knep av alla duktiga gruppledare
  • Få teoretisk kunskap inom innebandy och kost m.m.
W2

INNEBANDYTRÄNINGAR

WPSS träningar kommer att genomföras i fullstor innebandyhall, i Partille Arena och Lexby. Träningspassen är om ca en timme och alla träningsgrupper garanteras två träningspass per dag på stor plan samt minst ett på liten plan. Teorin kommer vara inriktad mot anpassad åldersgrupp och inom områdena regelkunskap, taktik, teknik, fysiologisk träning och attityder. Teorin kommer att hållas i anslutning till hallen. Det kommer även att förekomma lättare löpning utomhus. Samtliga dessa pass kommer att ledas av våra utbildade tränare som instruktörer. Som avslutning av lägret kommer en mini-turnering att spelas och en gemensam social aktivitet genomföras. Vi kommer denna säsong att vara mera noggranna på teoripassen samt att se till att andelen spel kommer att ökas med minimerad väntetid. Detta kommer åstadkommas genom dubbling av antalet spelplaner. Klubbens värdegrund kommer att gås igenom om hur man uppför sig.


GRUPPINDELNING OCH SCHEMA

Grupperna kommer som nämnts att indelas efter ålder och kön. Grupperna kommer vara Pojkar 02-03, Pojkar 04-05, Pojkar 06-07

, Pojkar 08-09 samt Pojkar 10. Flickor 02-04, Flickor 05-07 samt Flickor 08-10. Gruppindelningen i dessa åldrar är preliminära och vissa justeringar kan komma att göras. Första spelträningen börjar kl. 08.00 och det sista avslutas kl. 16.30 förutom för de yngsta grupperna som kommer avsluta sin dag runt kl. 15.00. De ska vara ombytta och klara när träningen börjar och vi förordar att man duschar på plats efter avslutat träningspass. Vill föräldrar vara med och titta på träningarna går det bra. Det finns också möjlighet att deltaga på en träff med Partille Wizards för att över en fika få reda på mera om föreningen, dess vision och mål samt inte minst om WPSS. Gruppindelningen och exakta schemat kommer att skickas ut till anmälda deltagare senast 14 dagar innan innebandyskolan börjar. Löpande i takt med intresseanmälan bekräftas densamma.

INSTRUKTÖRER OCH GÄSTTRÄNARE

Vi strävar efter att ha nivåanpassade instruktörer och utbildade efter den grupp de skall hålla i. Normalt sett är det två st instruktörer som följer gruppen hela veckan och det kommer att vara många killar och tjejer från våra A-lag vilket vi tycker är positivt då det bygger ihop vår förening. Vi satsar dock också på att krydda med Elitinstruktörer. De kommer som brukligt är att presenteras på hemsidan löpande under våren men räkna in en hel del kända instruktörer/spelare bland dessa.


TRANSPORTER OCH MAT

Det kommer inte att behövas några transporter under dagen. All träning, teori, sociala aktiviteter samt mat kommer att ordnas med på samma plats. Lunch serveras mellan 11–13, mellanmål på för och eftermiddag justeras efter lunchtiderna.


FOTOGRAFERING OCH HEMSIDA

Spelarna kommer att fotograferas tillsammans med sina tränare och det kommer löpande under veckan publiceras både en weblogg med bilder etc. från lägret som ni som förälder kan kika i. Wizards-TV kommer att vara på plats och gör dagliga filmer om vad som händer på skolan. Allt detta publiceras på www.pibs.se. Vill man ej medverka här bör detta meddelas vid registreringen.


SOCIALA AKTIVITETER

Mellan måltider och träningar kommer det finnas tillfälle för sociala aktiviteter. Målet är att undvika döda stunder och ha en lagom intensiv dag i innebandyns tecken.

W543

FÖRSÄLJNING

Under WPSS kommer Partille Wizards klubbshop att finnas tillgänglig med försäljning av klubbkonfektion. Förutom mellanmålen kommer även kiosken att vara öppen för de som vill ha någon extra blodsockerhöjare. Vi arbetar på ett utökat samarbete med våra materialleverantörer för att kunna erbjuda bra priser på innebandyutrustning under veckan eller innan densamma.

ANMÄLAN

Anmälan görs via vårt anmälningsformulär. Först till kvarn är det som gäller. Antalet platser är begränsat och förra säsongen var vi nära maxantalet vilket givetvis är mycket roligt. Fyll i samtliga fält i formuläret. På hemsidan läggs information ut löpande, så håll utkik.

Betalning till bankgiro 5660-7633 skall vara gjord senast 26 maj.

Efter att betalning är gjord är anmälan bindande. Återbetalning av anmälningsavgiften kan ej ske med mindre än läkarintyg som omöjliggör ett helt deltagande på WPSS.

OFÖRUTSEDDA HÄNDELSER

Om deltagarantalet är för lågt i någon grupp förbehåller sig arrangören att justera för bästa totala gruppindelning. Det kan också hända, av icke förutsägbara skäl såsom t.ex. sjukdom, att det kan ske förändringar med tillsättningen av instruktörer och gästtränare.

ORGANISATION

Huvudansvarig:
Ulf Andersson, 0709-892676, ulf.andersson@pibs.se

Operativt ansvarig för Instruktörerna:
Sebastian Idehed
Elias Johannesson

Ekonomiansvarig:
Per Andrésen, 0705-270312, kansli@pibs.se



Nyheter via RSS
Levererat av MyClub